Ny lördag!!

Igår var det dags för lördag igen... 
På lördagar är det helg...
 
Men efter förra vardags-lördags-insikten har jag denna helg beslutat mig för att göra om och göra nytt! 
Inte göra om och göra rätt. 
För det är ju inte fel att äta hasselbackspotatis ensam på lördagar...
 
Det är inte heller fel att för-arbeta varje söndag...
 
Söndagar infaller också på helgerna...
Men eftersom jag inte har ett liv har tydligen söndagarna också gått och blivit vardags-söndagar.
 
Som inkluderat vanan att planera lektioner, skriva texter anpassat till klassernas nivå och läsa på om det jag tänkt lära ut.
 
Bra grejer, arbets grejer, men kanske de bra-arbets-grejerna borde göras på de dagar som faktiskt är arbetsdagar.
Men då arbetar jag ju... 
 
Jag har en 75% tjänst. 
Att jobba 75% med de uppgifter jag har på jobbet går... 
Men det blir så mycket bättre av 100% så därav valde jag tydligen att göra vardag på söndag också. 
Mitt eget val, kanske mest för att jag har minst 25% av rastlöshet på min ledighet :) 
 
Men tillbaka till att göra nytt! 
Igår hade jag planer, alltså med andra människor, inte planerings planer till jobbet... 
Jag åkte till en vän, och tillsammans åkte vi till ytterligare en vän, planen var tjejkväll!! 
Inga hasselbackspotatisar eller arbets grejer. 
(Nog för att jag jobbar med båda vännerna, men på fritiden är vi faktiskt kompisar inte kollegor :) 
 
Jättemysigt! Jättekul! Jätte behövligt! 
Tack mina fina vänner som ger så mycket glädje och värme, så skönt att kunna både prata ångest saker och sedan gapskratta åt tokigheter ❤️ 
 
Nu är det söndag och jag har redan suttit med
jobb-datorn ett tag, nästa helg kanske jag tar helg hela helgen :) 
 
Over and out S