Ingen bröstcancer o livet väntar!!

 Förunderliga liv, så märkligt de kan vara.
Igår fick ja besked, efter en månad fyld av dödsångest, att ja INTE har bröstcancer!! 
 
Denna sommar har hitills varit fylld av soligt väder som ja försökt njuta av, ansträngt mig att försöka fokusera på...
 
Ja har ett land som gror o fyller funktion med både nytta o nöje, som ja längtat efter men nu knappt sett de fantastiska i... 
 
Vi har snart ett färdigt soldäck till vårat hem, på den mest underbara lugna plats, trots det har ja varit stressad konstant... 
 
Ja har min älskade dotter som är både sprallig o vis o helt perfekt (Som desutom fortfarande både lyssnar på o respekterar sin jobbiga mor) ändå har ja gråtit mig till sömns...
 
Pga detta ovetande fastnade ja lixom i ett vakum, rädslan kom tillbaka från när mormor fick bröstcancer, när pappa fick cancer, när mamma fick bröstcancer.
 
Ja glömde helt bort att de gått bra för dom ja älskar så högt o mindes bara skräcken i att kunna förlora dom...
 
Rädslan att döden finns runt hörnet, cancer, detta ord som gör att ja tappar kontrollen o står maktlös, att behöva lita på läkare o inte kunna "klara mig själv" är så ångest laddat för mig. 
 
Denna ensamhet ja känt innan ja vågade berätta om de har ätit på tron om att ja är lika viktigt för andra som dom varit för mig. 
 
 Men ögonen har blivit klarare i vilka ja har, vänner som faktiskt frågar mig två gånger hur ja mår, som ser mig o finns här, på riktigt, inte bara när de passar dom, de har varit nyttig.
 
För ja älskar nästan alla, på riktigt, men den energi ja har kvar kommer gå till dom som ger lika mycket tillbaka. 
 
 Ja o Mike firar bröllopsdag idag o ja firar livet, igen!! 
 
Nu ska ja njuta av sommaren, mitt land, skratta med min familj o ta hand om mig för ja ska leva länge!! 
 
Ta hand om er. 
S
 
 
#1 - - Anonym:

Grattis på eran dag. Det där med rädsla är smärtsamt. Tänk den där sunda tanken o försöka bestämma riktning på nästa tanke .kram

Svar: Tack!
Sara Tengvall

#2 - - Hanna Karlsson:

Så härligt att läsa!

Svar: Tack, så härligt att leva :)
Sara Tengvall

#3 - - Bunny Therése:

ÅH, känslan! Stort grattis!!