FUCK (bland annat) FIBROMYALGI

 
Nu är de dax för ett AP posetivt blogg inlägg!!
Det här året har varit ett år med långa tider av smärtskov o jag tappar suget att skriva-av-mig när det tidvis känns helt helt HELT hopplöst!
Givetvis har det blandats med fantastiska saker o underbara människor, men det har ändå varit mer ner när det kommer till denna kropp jag tydligen måste bo i... 
Men nu så!! 
 
Nu kom något jag längtat efter så länge att jag glömt hur mycket jag saknat det. 
Vi är i EGYPTEN, jag, min Mike och våran Alicia.
En fru med tokig flyg-rädsla, en man med res-ångest o ett barn som är livrädd för att missa något alls i skolan reste trots detta till Afrika.
 
Så just nu är vi, alla tre helt oväntat, totalt avslappnade på Grand Makadi.
Som är ett paradis precis vid röda havet.
Vi har kanske 100 m till en lång brygga som leder oss rakt ner till ett korallrev med galet många färglada fiskar. 
Det är på riktigt som ett gigantiskt akvarium under ytan när jag med min "fullmask" snorkel flyter runt o pratar med diverse stora o små firrar. 
 
O hur härligt det än är så är det ändå detta som är mer otroligt för mig! 
För jag har, för första gången på iaf 6-7 år,  varit HELT utan smärtskov från min kroniska värk. 
I sju hela dagar i sträck!! 
 
På morgonen har jag varit stel i kroppen men inte på det där sättet att jag inte kommer upp.
Jag blev biten av något som gjort mitt knä svullet o blivit knuffad från bryggan av dum tysk o visst det kändes men inte ont-ont-hela-tiden-ont. 
 
Ingen känning av fibromyalgin, inga nervkläm o inga kramper!! 
Det är magiskt, det är overkligt o det är fantastiskt. 
 
Den första dagen fattade jag inte varför det kändes så konstigt, det tog ett tag att förstå att jag kunde ha bh på mig utan att behöva lägga mig efter ett tag, jag är som jag var innan den ständiga smärtan. 
 
Min kropp är 35 år o lite trött, men inte som innan när den kändes 80 år o hindrade mig från att hoppa när jag var glad. 
 
Är det värmen? 
Är det att här inte finns krav? 
Är det att jag inte ser röran hemma? 
Är det massagen av de fantastiska massörerna på hotellet?
Är det att min man varit sinnessjukt glad o posetiv hela första veckan? 
Är det för att jag har mitt barn nära 24/7?
Är det mat intag 5 gånger per dag?
Är det att vi skrattar så mycket att vi skapar magmuskler trots det inte alls nyttiga 5 gånger per dag mat intaget? 
Är det nya happy-rasta frisyren? 
Är det att jag lärt mig dricka rose? 
 
I dont know and I dont care! 
För jag mår bra! 
 
Ja jag vet att det förmodligen kommer smärta igen, jag förstår visst att jag inte plötsligt blev frisk från allt.
 
MEN jag tänker njuta av varje sekund!!
 
Jag vill lixom förmedla det till dom som just nu sitter som jag satt som jag för en vecka sedan o kände hopplös-hopplösheten. 
Någonstans, någon gång kommer du oxå att gå runt o vara dig själv igen. 
Kanske bara för en stund, men ändå, shit va skönt. 
 
Tro på det, det kommer, njut då, njut!! 
 
Over and out. 
Smärtfri S