Oj-Bonk.

Oj-Bonk.
 
Ett ord som har sin början i tidig trill period.
Det kan sägas högt eller lågt,
för att de är ett Oj-Bonk tillfälle,
eller av ren vana att trilla ungefär där man då står.
 
Oj-Bonk är ett snällt ord precis utanför ordgruppen Fula-ord.
 
De betyder Aj!, Fan-varför-går-du-på-just-mig-varje-gång-vassa-möbel?
 
Oj-Bonk ger ofta upphov till att vika sig på mitten,
falla omkull på stället eller i vissa fall be om hallo kitty plåster.
 
Med kusin orden å-jävlar och oj-hoppsan
hamnar dom långt upp i skalan
av mest-använda-ord
de visar studier
både på Malta o på Bråten.
 
Man ska aldrig springa fort,
eller försöka ta tre steg åt gången i trappor,
  meddans man tänker på Oj-Bonk.
 
De kan psykosomatikt göra att du slår dig mer än vanligt o hamnar i en sång av å-jävlar/Oj-hoppsan/Oj-Bonk.
Den är inte vacker o bör undvikas.
#1 - - Momi:

Oj-Bonk??
Kan man tänka att det är när saker slinter ur handen....artroshanden... då vet jag vad Oj-Bonk är.
Eller när knäna....artrosknäna.... inte vill böja sig så man "stolpar" sig fram. Då är trappor vidunderliga tingestar man ska ta sig upp eller ner för!
Imorron blir allt bättre!! Bara det blir varmt.
Oj-Bonk det ska jag använda!
Momi

#2 - - Tina:

Hallo bruttan! Kan tänka mej att fler än jag saknar dina fyndigheter. Hoppas du har det bäst! Kram! "Tina från flyget"

Svar: Fina fina Tina!! Ja saknar att springa på såna vackra kvinnor som du!! Just nu springer ja bara på flyttlådor va de verkar!! Hur har du de?! Önskar dig massa gapskratt o kladdkaka iidag, för de är alltid en bra dag att fira något 😊 Love
Sara Tengvall

#3 - - Tina:

Jag tar det där med kladdkaka på fullaste allvar! Ta lite du me mitt i flyttkaoset. Mums! Du vet väl att det fortfarande är helt avgift befriat att skratta. Så även för gapskratt som dom inte lyckats belägga med varken skatt eller moms. Klura på den du. Folk kilar omkring kanske helt ovetande om detta med gratis skratt! Kram!

Svar: Ja du snyggast flygaren, de ska ja verkligen föra vidare i min omgivning där de tycks tro att de är dyrt o le men bra betalt om man har suraste minen i stan... Hoppa i dina ap coola retro dojor o njut av solen. Varma kramar S
Sara Tengvall